מגין מאמרים

בניית אפליקציות לאייפון ולפייסבוק

בניית אפליקציות לאייפון ולפייסבוק – קצת מידע

האייפון והפייסבוק הם שתי הפלטפורמות החזקות ביותר כיום. האייפון הוא הפופולארי ביותר מכל טלפוני האנדרואיד והפייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית מכולן, ולשני אלו אפשר לבנות אפליקציות לצורכי בידור של קהל המשתמשים וגם כדי לשפר את חייהם, ולו במעט.
עד לפני שנים ספורות, בכלל לא היה לנו את האייפון, ולמעשה, בניית אפליקציות לאייפון היא דבר חדש יחסית, אבל הוא צבר תאוצה מהר מאוד, וכיום יש חנויות אונליין שבהן אפשר לקנות אפליקציות שתוכנתו במיוחד לאייפון ו"להוריד" אותן למכשיר.
הפייסבוק הוא יותר וותיק מהאייפון, אבל די בקלות הוא הצליח לגבור על שאר הרשתות החברתיות. מכירים עוד רשת חברתית שעשו עליה סרט? בדיוק, לא. אבל מה שמיוחד בפייסבוק הוא שהיא בנויה כמעין ממשק שבאמצעותו אפשר לפתח אפליקציות. וכך בניית אפליקציות לפייסבוק הפכה גם היא ללהיט בקרב כל מי שיש לו אפילו קצת מידע וידע בתכנות.
יש רק בעיה אחת: בניית אפליקציות לאייפון והן בניית אפליקציות לפייסבוק לעתים לוקות בחסר, וזה בגלל שאת האפליקציות בונים אנשים שאין להם מספיק ידע וניסיון כדי ליצור אפליקציה שהיא באמת איכותית.
אבל זה לא רק האיכות של האפליקציה ואיך היא נראית; בניית אפליקציות היא דבר מורכב גם בהיבט של הרעיון- האם הוא מועיל לנו? האם יש בו בידור אמתי? כלומר, בניית אפליקציות לאייפון והן בניית אפליקציות לפייסבוק צריכות להיות מבוססות על רעיון טוב, כזה שיגרום לאפליקציות להאריך שנים (ולא ימים, כפי שקורה לרוב האפליקציות).
כשזה מגיע לאפליקציות מטעם עסקים וגופים שונים, בניית אפליקציות נעשית תמיד על ידי חברות פיתוח ותכנות מקצועיות, והתוצאה הסופית היא אפליקציה שנראית טוב ומתפקדת ללא בעיות. והיות שמדובר בעסקים, גופים וחברות, לאפליקציות יש תפקיד מהותי, משום שהן נועדו לתת ללקוחות ולקהל הרחב שירות טוב יותר ולהפוך את החיים שלהם לקצת יותר נוחים.
ולעומת זאת, בניית אפליקציות בידי מיליוני הגולשים ברשת החברתיות ובידי משתמשי אייפון, גם אם האפליקציה עצמה איכותית, האפליקציות לא שורדות זמן רב ברוב המקרים, משום שהאפליקציה לא תורמת לשום דבר. וכשהיא נועדה לבדר, הבידור הוא לרוב רגעי ונהייה לא אקטואלי כעבור זמן קצר.

דילוג לתוכן