מגין מאמרים

איך לשפר את כלכלת המשפחה

איך לשפר את כלכלת המשפחה מדריך

ניהול כלכלת המשפחה ומשק הבית הוא מסובך היום יותר מאי פעם בגלל המיתון, כאשר מדינות מסוימות סובלות מכך יותר מאחרות, ביניהן ישראל. הכלכלה הבעייתית באה לידי ביטוי בעליית מחירים בדברים הבסיסיים, ביניהם מים וחינוך, ואף במה שבעבר נחשב מותרות וכיום הוא מצרך בסיסי, כמו דלק לרכב הפרטי.

בעזרת כמה שיטות, ניתן לשפר את כלכלת המשפחה באופן משמעותי. הדאגות אומנם לא ייעלמו, והמשפחה תצטרך להמשיך ולהתמיד עם הצורה החדשה בה היא מנהלת את הכספים שלה, אך סוף החודש לא יהיה לחוץ כל כך כמו לפני כן.

את השיטות לשיפור כלכלת המשפחה ניתן לקבל בעזרת ייעוץ משפחתי כלכלי. הייעוץ, שניתן ממומחים בתחום הצרכנות והכלכלה, מתחיל בבחינת ההרגלים של כל אחד מבני המשפחה, כאשר הדגש הוא על הרגלי הצרכנות והרגלי המעקב אחר ההוצאות וההכנסות.

איך לשפר את כלכלת המשפחה
איך לשפר את כלכלת המשפחה

במהלך ייעוץ משפחתי מקבלים חוות דעת של מישהו חיצוני, וכך אפשר להגיע לתובנות חדשות על האופן בו מתנהלים ביומיום. אדם יכול לחשוב שהוא צרכן נבון אך היועץ יכול להראות לו שהוא דווקא עושה את הדברים לא בצורה החכמה ביותר.

למעשה, ייעוץ משפחתי עוזר להבין את שורש הבעיה של כלכלת המשפחה הבעייתית. אחרי שמבינים את הסיבות למצב הכלכלי הבעייתי, מקבלים בני המשפחה את הכלים המתאימים לשיפור המצב.

ייעוץ בכלכלת המשפחה מאפשר להבין את הדרך הנכונה

לנהל את תקציב המשפחה, והנקודה החשובה שיש לזכור היא שניהול תקציב המשפחה הוא כמו ניהול תקציב של עסק מצומצם. מדובר בשני גופים שיש להם מאפיינים דומים, והדברים באים לידי ביטוי בכך ששני הגופים מנסים וצריכים לשמור על תקציב מאוזן ומסודר ועל שגרת מעקב עליו. בכל מקרה שלא מנהלים את התקציב כראוי, נוצרת חריגה כלכלית.

הכלים שנותן ייעוץ בכלכלת המשפחה לניהול נכון של תקציב המשפחה כוללים, בין היתר, הוא מעקב נכון וחכם אחר ההוצאות וההכנסות. נשמע מובן מאליו, אך רוב המשפחות לא יודעות בדיוק מה ההכנסות וההוצאות החודשיות שלהן, ומשום שהן לא מודעות לכך שההוצאות שלהן גדולות מההכנסות, הן מופתעות לנוכח המינוס שהן נמצאות בו.

ייעוץ בכלכלת המשפחה נותן כלים לרישום מסודר של ההוצאות החודשיות. לעומת ההוצאות, ההכנסות הן ברורות יותר וכרוכות בחיבור ההכנסות של כל בני המשפחה, אך חישוב ההוצאות מורכב יותר. אחרי הייעוץ, עוקבים אחר ההוצאות באופן מסודר יותר, וכך מצליחים, שלב אחר שלב, להגיע לאיזון נכון בין הכנסות לבין ההוצאות.

למאמר בנושא השתלות שיניים

למאמר מקצועי בנושא – בחירת מנעולן בת"א

דילוג לתוכן